onsdag 12. januar 2011

Lemon Curd

Nå har jeg nettopp spist skive nr seks med dette nydelige pålegget. Det eneste som manglet var en kopp herlig engesk te. Og ja varm scones ville vel også passe godt til.

Lemon curd



Til dette norges glasset brukte jeg:

2 sitroner skallet og saft.
litt  mindre enn 2 dl sukker
2 egg
ca 180 gram smør (jeg brukte uten salt, det var det jeg hadde)

Bland sitronskall, juice, sukker og egg i en kasserolle, varm forsiktig opp. (skal ikke koke) Ta av platen når den har blitt tykk. Bland da inn ternet smør. Avkjøl og nyt:)

2 kommentarer:

  1. Så kjekt at du ville følge bloggen min :-) ble kjempeglad for at noen synes min blogg var bra. Ga ny inspirasjon :-) Eg har også 3 glass med lime curd etter årets juleverksed. Har ikke kommet på å ha det på skiva - har baket marengs og mandelbunn eg. Men skal jammen prøve det :-)

    SvarSlett
  2. Syntes du hadde en fin blogg jeg:) Hørtes godt ut det. Akkurat nå er jeg godt i gang med no-knead bread. Ser utrolig spennende ut, men selv om det er enkelt er det endel venting... og for utålmodige meg, vel så tar det laaaang tid. Håper det er verdt det:)
    Lykke til videre og gleder meg til å følge bloggen din videre.
    Mona

    SvarSlett

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)