tirsdag 6. november 2012

Glutenfritt stekepanne brød

Huff lite brød igjen til kveldsmat. Mannen hiver seg i bilen og skal kjøre til butikken. Jeg kikker i skapet og kjører sammen en deig. Før mannen er tilbake er jeg allerede i gang med steke prossesen:) I like:)) Ikke alt som trenger å ta tid.


Så her kommer oppskrift på super enkel stekepanne brød. Denne er funnet her, men kommer opprinnelig fra Schâr.






Stekepanne brød

Du trenger:
1 dl vann
1 dl melk (jeg brukte soya)
1 ss olivenolje
1/2 pose tørrgjær
250g toro fin kake mix
1 ss agave (eller sukker)
1 ts salt


Slik gjør du:
Bland alt sammen til en deig.

La heve i 10 min.

Del i 4 og form til flate runde kaker. 1/2 - 1 cm.

La heve i 10 min.

Pensle med olivenolje og stekes på medium temperatur i ca. 2-3 min på hver side.

Spis som du ønsker:)

3 kommentarer:

  1. Hei. sitter å kikker på alle de flotte oppskriftene!!!
    Tusen takk for at du deler. Jeg er ny på dette her. har fått vite at jeg må holde meg borte fra mel, melk, gjær.
    Da lurer jeg på om disse kan lages med bakepulver?
    mvh Hildegunn
    hildegunn29@hotmail.no

    SvarSlett
  2. Hei, så flott du finner noe. Usikker på akkurat denne, men prøv scones oppskrift eller den beste som er irsk sodabrød lages også i pannen. Bare husk melkefritt mel, og bruk soyamelk eller ris melk. Kan muligens også bruke eplejuice eller kokosmelk. Lykke til:)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for oppskrift. Bytta melet til toro lyst mel siden det var det jeg hadde hjemme. Og havremelk i stede for melk pga guttungen tåler ikke melk. Både jeg og guttungen spiste alt og kunne spise til og med uten pålegg. Dette skal lages flere ganger.

    SvarSlett

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)