tirsdag 26. juni 2012

Eple- og hasselnøtt cupcakes

I dag følte jeg for å bake litt igjen, og etter å ha pløyd igjennom utallige kokebøker og blader endte jeg med "Familiekokeboka" av gausdal og alfsen. Her er det masse gode oppskrifter. I dag skulle jeg bort og fant ut at da trengte jeg ikke bekymre meg for oppskrifter med egg. På kaker og søte saker falt jeg for fristelse og lage

"Eple- og hasselnøtt cup cakes."



Du trenger:

75 g maltte hasselnøtter
175g melis
75g mel, her brukte jeg låg protein mix fra semper
125g lettpiskede eggehviter
175g brunet smør (Her brukte jeg blå soft flora)
2 skrellte epler i skiver

Bland alt til røra i rekkefølge, legg massen i smurte små muffinsformer, fyll halveis opp.
Legg på epleskivene som trykkes litt nedi.
Stek på 180 grader i 10 - 15 min. Jeg måtte ha mine i 20 - 25 min.

De var veldig god på smak, ikkeså alt for søte, men lett vanedannede.
Neste gang skal jeg smøre litt karamel saus over eller litt lønnesirup slik at de glinser litt.

Enkle å lage og spennende å prøve noe nytt.

Bon appetitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)