mandag 25. juni 2012

Sjokoladeis av kokosmelk

Sjokoladeis laget av kokosmelk



Da har jeg blitt medlem av matbloggsentralen og tatt ukas utfordring på strak arm. Is! Så mye god is man kan lage, men jeg fant ut at jeg måtte være tro til bloggen min. Det vil si glutenfri, melkefri og uten egg. AAhh da ble det strks værre, men jeg gav ikke opp. Etter å ha søkt på det ene etter det andre endte jeg opp med denne enkle isen som smakte fortreffelig. Veldig fornøyd med isen, og håper den kan være til inspirasjon for flere.

Vil du stemme på mitt bidrag går du hit:http://www.matbloggsentralen.com/2012/06/ukens-utfordring-iskrem.html og stemmer på nr. 47.

Enklere kan det ikke bli.






Du trenger:
0,75 dl sukker
2 pk 200g extra creamy coconut milk
2 ss freia bakekakao

Min Bellis Hugin's is del var allerede i fryser'n så dette gikk unna.

1. Bland ingrediensene ca. 30 sek med håndmikseren.
2. Ha alt i is maskinen. Min brukte ca 20 - 25 min for å få rett konistens. Hadde du hatt den i kjøleskapet litt før hadde det gått enda raskere.
3. Voila, is til ca. 4 stk.


4 kommentarer:

  1. Denne var genialt enkel! Høres veldig godt ut, jeg elsker kombinasjonen sjokolade og kokos:)

    SvarSlett
  2. Den var kjempe enkel og det beste av alt kjempe god:)

    SvarSlett
  3. åhh så deilig.. jeg trenger større fyrser slik at jeg får plass til ismaskin.

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare å spise litt ekstra det:)
      Her var det faktisk barna som brukte sine sparepenger for å kjøpe seg ismaskin. Etter å ha tømt lommebøkene sine, pantet flasene vi hadde og gjort litt husarbeid ble det ismaskin. Jeg har den bare på "lån";)

      Slett

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)