lørdag 10. august 2013

Dåpskake for alle.

I morgen er det dåpsdag for Olivia, og vi har blitt så heldige å bli spurt om vi ville være faddere for henne. Selvsagt ville vi det. Og en liten prinsesse trenger ei lita prinsesse kake.
Selve kaken er en crazy cake, glutenfri, uten melk og glutenfri. Og fyllet er smørkrem med sjokolade og et lag med aprikossyltetøy. Før jeg hadde over sukkerpasta, ble kaken dekket med et lag med amerikansk smørkrem. Fornøyd med resultatet, men smaken gjenstår å se.
 
 


Sukkerpastaen kjøpte jeg på ciro, i rosa og lilla. Utstikkerne til navnet er også kjøpt der.
Oppskriften jeg brukte til bunnen er hentet hos detsøteliv, crazy chocolate cake. Brukte glasuren som står på oppskriften til fyll. Men i stede for smør, brukte jeg melange uten melk og salt.
Røren delte jeg i en form på 26 cm og en på 18 cm. Og stekte den 40 min i stede for 30.

I tillegg lagde jeg cake pops av crazy cake oppskriften her. I stede for semper, brukt jeg torokakemiks. Blandet den med amerikansk smørkrem. Duppet de i sweet melts blandet med litt delfia fett. Lagde smukker av sukkerpasta.
Skal skrive ned oppskriften etter hvert, men foreløpig har dere linker til hvor jeg har plukket de ulike elementene.

Så nå er det bare å vente på morgendagen. Tror vi har alt under kontroll, og så lenge ingen strømpebukser ryker er alt i boks.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)