søndag 9. desember 2012

Glutenfrie peppernøtter

Oppskrift på glutenfrie/melkefri peppernøtter kommer her. Mere oppskrifter kommer etterhvert for jeg har vært travel opptatt med baking, men ikke like flink med bloggingen. Jeg oppdaterer med bilder etterhvert.
 
 
 

Glutenfrie peppernøtter

 
Du trenger:
 
250g melange uten melk og salt
250g sukker
2ts ingefær
1ts kardemmome
1ts kanel
1/2 ts bakepulver
1ts natron
1 dl soyafløte
500 g glutenfritt mel (her brukte jeg toro fin kakemiks)

Slik gjør du:
Sukker og melange røres hvitt. Så has resten i, husk og bland inn bakepulver og natron godt inn i melet.
Bland godt og la stå i kjøleskap til neste dag.

Trill til pølse og skjær av små 5 kr. Rull til kuler. Noen liker store nøtter andre små, så her må du prøve deg litt frem. Jeg sytes mine ble litt store.

Stek ved 200 grader i 10-12 min. Her må du vurdere litt selv etter som alle ovnene er forskjellige og etter størrelsen på nøttene. La hvile på bakebrettet før du har de over på rist.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)