onsdag 12. oktober 2011

"French toast" uten egg

Eller arme riddere som kanskje noen av dere kjenner bedre til. Godt er det iallefall. Men hvordan gjør man det uten egg og melk???? Etter en times søking på internett datt jeg over en oppskrift. (Som jeg har glemt adressen  på desverre)


 Med speltbrød

                                                                            Med glutenfritt brød







Så her kommer den:

- 1 1/2 kopp rismelk
- 6 - 8 stk loff (Etter hva du tåler)
- 3 ss arrowrootpulver( noe som jeg ikke hadde, erstattet det med rismel og krysset fingrene)
- 3-4 ss margarin uten melk
- 1 ts kanel

Bruk en stor bolle og visp sammen rismelk, kanel og arrowroot(i dette tilfellet rismel).
Del brødet i triangler og la det ligge i blandingen til det har trekt litt væske. 1-3 min.
Varm smøret i panne på medium/høy varme.
Ikke ha for mange av brødstykkene i på en gang.
Stekes i 2-3 min på hver side, eller til de blir gyldne.
Serveres straks med syltetøy eller frukt.

Hva med litt maple sirup på??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)