søndag 20. januar 2013

Pizzavaffel eller vaffelpizza

Lunsj tid og ikke helt planlagt hva som skal serveres på en søndag. Vaffel slår det meg kan være en god idee, men passer liksom ikke helt til lunsj mat… Etter et dykk i kjøleskapet slår det meg at vaffelpizza må bare bli genialt! Er du usikker på smak av krydder, justerer du etter å ha prøvesmakt på første vaffel. Dette ble en fulltreffer her i gården, likte de den hos dere?

IMG_2475

Pizzavaffel eller vaffelpizza

 
Du trenger:
 
  • 5 dl kaldt vann 
  •  
  • 4 dl melk (bruker soyamelk men du kan godt bruke vanlig hvis det tåles i dag brukte jeg vanlig melk)
  •  
  • 7 el. 8 dl mel (glutenfritt selvfølgelig, her brukt toro glutenfri kakemiks)
  •  
  • 2 ts salt
  •  
  • 3 ts bakepulver
  •  
  • 2 dl smeltet smør (melkefri margarin som alltid her)
  •  
  • Strimlet ost og skinke (her hadde jeg i det som var igjen så litt usikker på dl. Husk ikke alle tåler ost!! Men har su lactoseintoleranse kan du tåle det.)
  •  
  • 2-3 ts oregano
  •  
  • 2-3 ts basilikum (her brukte jeg tørket)
  •  
  • (Hvis tåles kan du ha i 1-2 ts med tomat purre)
 
 
  Slik gjør du:
 
  Bland det våte sammen, så mel sammen med bakepulver. Rør godt slik at røra blir klumpfri. Smelt smør og la røra hvile i ca 30 min mens smøret blir avkjølet. Ha så i krydder, ost og skinke. Bland sammen og du er klar til å steke. Mmmm serverte dette til barna som var ute i dag og fikk masse skryt. Dette måtte lages igjen. Enkel og grei lunsj servert ut i det fri.











2 kommentarer:

  1. Spennende!Tror du disse er gode som matpakke?

    SvarSlett
    Svar
    1. Usikker da de her blir spist med en gang. Tåles egg holder de seg myke lengre😉 Men pakk de inn i plastikk så tror jeg nok det går.

      Slett

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)