søndag 26. august 2012

Fargesprek kjøttdeig grateng

Operasjon tøm kjøleskap er godt i gang og for tur står kjøttdeigen. Å fastbestemt på å bruke godt med grønnsaker var det bare å google i vei.
Vet jeg ikke helt hva jeg leter etter hender det seg at jeg kikker på bildeoversikten og så klikker på oppskriften. Det var sånn jeg fant denne oppskriften.
Min kjære lille gutt fikk rester fra dagen før og da kunne jeg bruke tomater!! Denne oppskriften er funnet her. Men den finnes og andre steder:)
 


 

Tomat- og kjøttdeig grateng

 
 
Du trenger:
 
400g kjøttdeig
2 hvitløk fedd
1 ss smør
400g hakkede tomater fra boks
3 ts oregano
Salt og pepper
1 squash
3 tomater
100g revet hvitost


Slik gjør du:
Ovnssvarmen: 225 grader

Brun kjøttdeig og ha i hakket kvitløk, hakkede tomater, oregano, salt og pepper. La det småkoke i ca. 10 min.
 
Legg kjøttet i en ildfastform. Løk, tomat og squash skjærers i tynne skiver. Tomat og squash legges lagvis med overlapping. Løk hakkes og legges i midten.
 
Strø over med ost. Jeg la kun på halvparten slik at jeg kunne spise fra den andre siden.
 
I ovnen i 20 min. Serveres med potet, ris eller pasta.

Vi serverte med ris til og dette var digg! Dette skal jeg lage mere av.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)