onsdag 22. august 2012

En anerledes type glutenfri scones

Hvem vil vel ikke ha det enkelt inni mellom?? Oliver på kamp og jeg og lille trille hadde noen timer for oss selv. Valget ble enkelt! Scones på en ny måte.
 
 
 
 

Scones

 
 Du trenger:
 
2-3 ts bakepulver
5 dl toro glutenfri lys melblanding
litt salt
1,5 kokosmelk(eller creme fraishe)
1,75 eplejuice
 
Sånn gjør du:
Ha mel, bakepulver og salt i en bolle og lag et hukk i midten.
 
Ha i melk og juice.
 
Bland sammen til en nokså fast deig.
 
Kjevle ut og stikk ut eller lag scones for hånd.
 
Stek på 180 grader i 20 - 25 min. Skal bli gyldene og "puffe" opp.
 
Avkjøles på rist.
 
Serveres med det du måtte like av pålegg.
 
 




 
Her var det jeg fant inspirasjonen min denne gangen:)
 
Mamma får vi herre i mårrå å??

2 kommentarer:

  1. Hei! Så mange flotte oppskrifter du har på bloggen din! :) Gler meg til å prøve ut mange av desse. Har ei jente på 3 år med cøliaki, så dette er midt i blinken. Håpar du held fram med å dele oppskriftene dine - eg skal i alle fall følge med deg vidare :) Ha ein fin dag!

    SvarSlett
  2. Takk for det:) Ble lei av å ha alle oppskriftene mine flytende rundt på tomme konvolutter:) Greit å samle de en plass. Arti at det er noen som finner de nyttige. Takk for tilbake melding. Håper at du og din datter finner noe dere liker:)) Ha en fin dag til deg og dine også!

    SvarSlett

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)