torsdag 23. august 2012

Dagens spennende laksemiddag

Fortalte mamman din deg at du aldri skal gå på butikken sulten eller uten handleliste?? Mulig du kunne ha spart deg noen kroner der:) Jeg driver med operasjon: "Tøm kjøleskapet, før datoen er gåen", og det virker ikke som det krymper særlig. Ja, jeg kunne ha slengt noe i fryseren, men det hjelper ikke da den også er fylt opp til max.... Lærer aldri? Eller er det håp?? La oss håpe det for lommeboka og samvittigheten.

Vel i dag blir det laks, med det som måtte være av tilbehør som jeg har i? Ja akkurat, kjøleskapet. Det er i tillegg en loff som har blitt litt for tørr som skal få være med i selskapet. Den tørker vi og bruker som brødrasp. Oppskrift på det finner du ved å trykke på brødrasp under "du trenger".

Denne gangen har jeg vært i "USA" og hentet inspirasjon til fiskemåltidet mitt:) Her finner du link til bloggen hennes:)




 

Laks med brødrasp, servert med grønnsaker og spaghetti


Du trenger:
500 g laks (spørs på hvor mange dere er)
2-3 ss olivenolje
Krydder etter ønske
salt og pepper
 
Tilbehør blir i dag  ovnsbakt squash med salt og pepper + olivenolje + brokkolini, sopp.
Tomater i båter med olivenolje, salt og pepper.
Servert med spaghetti med olivenolje og litt hvitløk. 
 
 
Slik gjør du:
 
Ovnen varmes til 200 grader.
 
Ha aluminiumsfolie på et bakebrett og smør med olivenolje, legg fisken på. Fisken krydres med litt salt og pepper.
 
I en bolle blandes olivenolje, (og sitron).
 
Hakk opp friske urter, eller bland i tørre krydder.( I oppskriften jeg fant var det brukt dill og persille.) Jeg valgte å bruke persille krydder og seafood & fish krydder.
 
Bland dette sammen med brødraspet.
 
Før jeg hadde det i ovnen
Ha blandingen jevnt fordelt over fisken og sett i ovnen for 18-20 minutter, eller til fisken deler seg når du presser med en gaffel på den.
 

Server med det du har, gjerne med en enkel grønn salat, ris eller poteter. (Eller som jeg:))







 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)