søndag 27. mai 2012

Frokostblanding

Har ikke vært uten kjøkkenet mitt i pinsen, men jeg har ikke vært like mye på bloggern. Kjøkkenet er igjen bombadert av lapper på diverse oppskrifter. Så nå må jeg vel a meg et tak å få skrevet ned det så jeg har det her på bloggen min.
Barna skrapet opp det de hadde av penger i dag og kjøpte seg iskremmaskin. Nå spørs de bare om lille gutt tåler lactosefri kremfløte og melk.. Egg er nei, nei. Hvis ikke må vi prøve oss på kokosis eller sorbet. Men dette skulle handle om frokosblandingen jeg fikk laget meg.





Oppskriften var som følger:
1 ss olje
3ss lys sirup
175 g havregryn glutenfrie
60g chasew nøtter
30g solsikkekjerner

60g tørkede bananchips (butikken var tom)
60g ristet kokosflak (hadde de ikke)
60g tørkede aprikoser
60g tørkede ananas

Sett stekovnen på 200grader.

Ha olje og sirup i kasserollen og varm opp forsiktig. Rør med tresleiv hele tiden.

Slå av platen.

Tilsett havre, nøtter og solsikker.

Bre blandingen over stekebrettet og sett i ovnen ca. 10 min eller til blandingen klumper seg og blir gylden i kantene.

Del opp aprikoser i fire og ananasen i to biter. Knekk opp bananchipsen.

Bland det godt. La havregrynblandingen avkjøles helt før du blander i frukten. Bland godt. Spis eller ha over i boks.

Super vertinnegave.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)