søndag 2. september 2012

Tommy's tacosuppe

Denne suppa fikk jeg høre så mye lovord om, at jeg bad om å få oppskriften av min kjære nabo. Det var hennes sønn i Bergen som hadde servert det til henne på en barndåp, og igjen til hans søsters barns barndåp. Må jo være god da??!! Spent venter jeg på at den skal putre seg ferdig.

Det blir dugnad på lørdag og da skal jeg servere dette til dugnads gjengen. Søstra og kar'n holder på å montere kjøkken, men ettersom jeg ikke er i form til å skru, kanjeg jo bidra med mat:). Mat må man jo ha allikevel. Så nå er vi spent.

Tommy's tacosuppe


Vel du trenger:
2 kjøttdeig
5 hakkede tomater i boks
3 medium glass taco saus (sterkere hvis du ønsker)
5-6 hønsebuljong
1,5liter vann
1 toppet ts med chillipulver
1 fedd hvitløk
7 løk.
 
 
 
Slik gjør du:
 
Hakk løken og hvitløken.
 
Stek kjøttdeigen og brun løk og hvitløken lett.

Ha alle ingrediensene i ei panne eller stor kasserolle og kok i minimum en time. Den blir bedre dess lengre den står.

Serveres med raspet hvitost, rømme og nachoschips.

Egner seg godt til ned frysing.

Dette blir omtrent 5-6 liter:))

Denne suppa serverte jeg til 7 stykker, og vi tok et par tallerkener hver, og enda var det litt igjen. Desverre tok jeg ikke bilder av suppa, men skal oppdatere den med bilder til nese gang:) For dette var godt og enkelt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)