tirsdag 25. september 2012

Indisk karrikylling

Da var det kylling på menyen nok en gang, denne gangen falt valget på en indisk vri. Tenk at jeg ikke likte indisk mat før, det er jo så godt. Tåler fortsatt ikke melk, men fant ut at soya matfløten var en grei erstatning. Tåler du melk bruker du youghurt naturell. Dette luktet og smakte sikkelig digg. La den gjerne putre enda lengre så smakene får satt seg og gryta blir tykkere. Mmmmm gleder meg på rester i morgen:)
 
 
 

Indisk karrikylling


 
 
Du trenger:
 
4stk kylling filet
2 stk løk
2 fedd hvitløk
2 cm ingefær
2ts karripulver
1/2 cayennepepper
1/2 cummin pulver
3 bokse hermetisk tomater
(hadde i en med chilli, og manglet en så da brukte jeg tomat purre og vann)
1 boks kokosmelk
100 g chasew nøtter
youghurt naturell ( herbrukte jeg soya erstatnings matfløte)
Frisk koriander
smør til steking


Slik gjør du:
Stek først kyllingen ca 3 min hver side. Legg til side.

Stek så hakket hvitløk, hakket ingefær og hakket løk ca 5 min på medium varme.

Del kyllingen i biter, ha den sammenmed resten. Ha i cayennepepper, kumin og karri. Bland det godt med kyllingen.

Ha så i tomater og kokosmelk.

La småkoke i 40 min.
Ble veldig "orange" bilde da det ble tatt m blitz:(

Rett før servering har du i youghurt eller erstatning.

Serveres med koriander, cashew og litt tomater.

Ris hører til  og neste gang får jeg prøve meg på naan brød.

Denne oppskriften er funnet hos vg. Der er det brukt en hel kylling som var delt i 6 biter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)