torsdag 15. november 2012

Kylling filet kledd med brødrasp og potetgull

Sprø utenpå og myk inni. Jeg digger det. Så da barna ville ha pizza, ville jeg ha dette. Og dette lager jeg gjerne igjen. Kan godt bytte ut kyllingen med hvit fisk. Samme fremgangs måte.
 
Smaken på brødraspet bestemmer du selv. Finn din egen favoritt. Bruk gjerne favoritt krydret ditt og kos deg.
 
 

Kylling filet kledd med brødrasp og potetgull


Du trenger:
Kylling filet
egg
mel (Jeg brukte toro fin kakemiks)
 
*brødrasp
*chili (1/4 hakket)
*potetgull (kims salt)
*smør (1-2 ss melange ute melk og salt)
*krydder
 
 
 
 
 
Slik gjør du:
Skjær kyllingen i tynne fileter og tørk de med kjøkkenpapir.
 
Ordne raspet. Kjør sammen raspet til det er blandet med smør og krydder. Ha på fat.
dupp først i mel, så egg og tilslutt brødrasp blandingen.
 
Ordne tre fat, et med mel, et med lett sammenvispet egg og brødraspet.
 
Dupp kyllingen først i mel, så egg så raspet og stek deretter til de er gyldne.
Server med salat og ris.


Mmm dette smakte.

1 kommentar:

  1. Jeg har en som ikke tåler egg/melk så jeg bruker griljermel + ønsket krydder som er miks og ruller kyllingfiletene rett i blandingen. Kyllingene er fuktige og trekker godt til seg brødmiksen. Skjærer filetene i litt tynnere stykker for å enklere steke :)

    SvarSlett

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)