tirsdag 23. august 2011

Glutenfritt brød

Da var det vist tomt i fryseren og jeg måtte ta meg en bakedag, noe som passet bra da jeg har en fri dag. Ettersom både jeg og lille Tuva trenger glutenfri mat går det jo å litt:)






Du trenger:
2 pk semper med fiber
1 ss fiberhusk (trenger ikke men det blir mindre smuler)
8 dl vann
1 dl olivenolje
litt salt
(litt sukker)
4 ss solsikkekjerner
2 ss linfrø
1 pk tørrgjær

Bland fiberhusk i vann og la det svelle. Bland de restrerende ingrediensene i kjøkkenmaskinen eller for hånd. Deigen skal være klissete! Fyll to brødformer, som jeg har bakepapir i for at det skal være enklere å få de ut av, og strø over litt sesamfrø.

La hvile i ca. 20 min.

Sett inn i ovnen som er forvarmet på 200grader i ca. 30 min.

Bon apetitt:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)