søndag 28. august 2011

Søte glutenfrie cake pops

 Vi voksne skulle bort på 50 års dag, og da måtte de som ble igjen få noe spesielt. Cake pops ble laget. Jeg har endel intoleranse og allergier i familien vår så jeg måtte improvisere litt:)) Ikke noe problem.

Basen på cake popsen er crazy cake, oppskriften er kjempe mye brukt her i familien min!! Så takk til detsoteliv.no






Oppskriften er som følger:

2 dl sukker
3 dl semper glutenfritt mel
3 ss kakao
 1 ts natron
2 dl vann
6 ss matolje (raps eller mais bruker jeg)
1 ts vaniljeessens
1 ts eddikk 7%

Bland det tørre, så det våte så sammen. Rør raskt sammen og stek i en 20 cm for midt i ovnen i 30 min på 180 grader.

Kjør så kaken i foodproffesoren sammen med en smørkrem eller noe som binner kaken sammen bedre. Denne gangen hadde jeg valgt fruktmos fra ella's kitchen den gule. (Nydelig i kaker) For denne oppskriften må du ha to av den og da får du ca 24 cake pops.

Form så baller av massen. Sett de litt i kjøleskapet.
Smelt litt sjokolade og stikk pinnene i sjokoladen før du stikker de i ballene. La sjokoladen stivne.

Smelt hvit sjokolade sammen med litt farge. Ha og i litt fett for at sjokoladen ikke skal klumpe seg. Jeg bruker fargene til wiltson. De er såpass sterke at jeg velger å bruke bare ørlitte grann.

Dupp popsen i sjokoladen og pynt med strø. Sett de opp til tørk. Her har jeg valgt å bruke isopor for at det holder de best.

Etter det har tørket knytter jeg en sløyfe og setter de på en muffinsform.

Så voila;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)