fredag 9. august 2013

Karridressing til kylling

Min tidligere sjef Laila hadde personalet med til hennes hytte hvor vi enten hadde personal møte eller planleggingsdag, husker ikke helt, men det jeg husker var at hun serverte kyllingsalat med karridressing. Nå har jeg ikke hennes oppskrift, men smakte meg frem til en som jeg mener ikke var så langt unna i smak. Mat er min måte å huske på, og når jeg tenker på karridressing tenker jeg på henne. Hun var den beste lederen jeg noen gang har hatt og selv om jeg var heldig å ta over hennes jobb, greide jeg ikke helt å fylle hennes "sko". Hun var og er et unikum. Et herlig menneske!
Vel her er i alle fall oppskriften på karridressing.






Du trenger:
1 pk majones
1 ts karri
en klype salt
2 ss soyayoghurt (i blandet litt honning)
1 fedd hvitløk (Halver hvis du ikke er kjempe glad i hvitløk)
1 neve frisk basilikum.

Slik gjør du:
Hakk hvitløk og basilikum i små biter, bland sammen resten av ingrediensene.
Server ved siden av en grønnsalat med lunkene kyllingbiter, med litt fusilli pasta. (Husk glutenfri hvis noen har cøliaki).

Her ble det servert helstekt kylling ved siden av. Dagen etter ble restene brukt til en kyllingsalat, med pennepasta(tom for fusilli) bladsalat, mais, tomat, ristet pinjekjerner og bacon. (Bildet ble ikke så bra, men den smakte helt nydelig) Her blandet jeg inn dressingen.
Hvis du vil blander du salaten med dressingen, men husk at dressingen her inneholder egg i tilfelle noen ikke tåler det.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)