torsdag 27. desember 2012

Jula 2012



Løkk med jula:) Håper dere har vært heldigere enn meg denne jula. Jada her har den den ene tingen tatt over etter den andre. Håpløst! Det hele begynte med lekasje i loftstua. En dråpe som plutselig ble til 6 dråper på forskjellige plasser. Bare enn ting å gjøre, rive hele taket 1 time før familiebursdagen! Feire bursdag og så brukte mannen siste uka før jul til å få det i orden. Så ble 10 åringens barnebursdag utsatt til etter jul, for jubilanten hadde 40 i feber på sin bursdag. Dagen etter ble også hennes søster syk. Stress nivået begynte å senke seg, maten fikk vi kjøpt inn og alt virket greit nok under kontroll.
Dagen før dagen ble noen av dessertene laget, deriblandt karamell puddingen og panne cotta. Alt virket som det skulle, helt til.... Klokken halv ni skulle vi lage en devil's float, som en slags forsinket bursdagskake til Nora. Guess what!?! Ovnen virket ikke!!!! Krise, med stor K! Hvordan ialledager skulle jeg nå greie å lage ribbe til 11? Oppløst i panikk kjente jeg at jeg ikke viste hva jeg skulle gjøre! Ovnen er jo ny kjøpt i april til den nette prisen av 11000 kroner så det var latterlig at den ikke skulle overleve lengre. Å skitt! Heldigvis bor mamma og pappa ca 20 min kjøring unna, så redningen ble at ribbene ble stekt der og fraktet hit med bil. Å herlige jul:) Og vet du hva? Ribba var fortsatt perfekt sprø. Mmmm.

I dag 3 juledag ha vi nettopp hatt hit en reperatør, og vi få ikke ovn før etter nyttår:( På toppen av det hele ha jeg nå feber og lillegutt har hatt feber i over 40 grader nå to dager på rad. Jeg har resignert denne jula, og nei jeg sier ikke at nete år blir bedre. For slik ha det vært nå i mange år. (Er vel den værste denne jula, men neste år skal vi være enda mere forbredt. Det vil si kleneex, nesespray, repsils, pysjamas, filmer masse godis og hostesaft.)
Så  i dag sitter vi tre av oss i pysjamas med tv på med data, papir, nesespray, febermål, kaffe og gløtter litt på klokka. Snart fem. Hmm håper det ikke kommer noen idag heller. Satser på å bli frisk snart:) Joda vi koser oss likevel, men blir ikke helt det samme med hostekuler, feber og slitne øyne. Og det værste? Jo det er at all maten smaker den samme.

Vi kommer sterkere tilbake til nyåret. Da vil jeg legge ut litt oppskrifter på tilbehør til julens middag, for det fikk vi til. Greit med to delt ovn:) Så fortsatt god jul og et godt nytt år til dere alle.

2 kommentarer:

  1. ...dette er vel slikt en ser bare på film... Håper nyttårshelga blir bedre for dere alle. Godt nytt år!

    SvarSlett
    Svar
    1. :) Takk for det Tove. Godt nytt år til deg å dine også! (Ble legevakt i går og pencelin kur på to av barna)

      Slett

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)