onsdag 12. desember 2012

Blåbærkake uten gluten, egg og melk

Jeg har forelsket meg helt i denne oppskriften og har planer om å lage den i mange forskjellige varianter. Denne gangen ble det en blåbær variant. Og den ble god den å, men kunne vel kanskje hatt en annen glasur, topping. Men med (soya)krem ved siden av smakte den fortreffelig.


Mona's blåbær kake

 
Du trenger:
 
3,5 dl toro fin kakemiks
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1,5 dl sukker
2,5 dl soyamelk (Eller annen melk)
1 dl blåbær
4 ss smeltet smør (soft flora uten melk)
2 ss fiberhusk
 
 
 
Slik gjør du:
 
Bland det tørre. Smelt smør, bland sammen med melk, bland det sammen med det tørre.Rør forsiktig inn blåbærene. 
Ha røren i en røren i en rund form ca 24 cm.
Ha den i ovnen på 180 grader ca. 30 min.
 
Topping:
Før jeg satte kaken i ovnen hadde jeg over litt karamell saus. Etterpå lagde jeg en blanding av melis, litt vann og mere karamell saus som jeg smøret over. Tilslutt pyntet jeg den med valnøtter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)