søndag 4. september 2011

Maissuppe

Så skulle vi lage kyllingkledd i potetgull, men vips så endte den i søppla. Ikke fordi at jeg svidde maten, men fordi dato'n på pakken var vel passert!! Så da var det å raide skapene etter hva annet å finne på. Ettersom jeg har et foccacia brød i ovnen tenkte jeg at suppe var tingen, men hva skulle man lage den av??? *Omsider fant jeg mais i skapet, men hadde verken creme fraich eller fløte. Hmm what to do?? Så omsider fant jeg en tysk side. Så nå venter jeg spent om den var noen suksess. Oversettelsen brukte jeg ordbok.com, må si at ikke alt kom frem som det skulle. (Milch med smør og rosmarin til en byll.)


*Bildet kommer*
Så det du trenger:
To bokser maiskorn (Ca. 330g)
6dl melk
30 g smør
rosmarin
1 ts salt

Jeg valgte å ha i en buljong trening med kylling for å få litt mere smak:)

Kokes så i 20 min. Kjør alt sammen med en stavmikser. Og voila, du har en fin fin maissuppe:)))

I den orginale oppskriften har de kokt to kolber. (http://www.swissmilk.ch/de/rezepte/KB_SP2004_050_B/Maissuppe.html)

Det ser ut til at suppen skal serveres med popcorn og en kvast rosmarin som pynt. Men det har jeg valgt å gå bort fra.

Note to self:

Vil nok ha i litt kylling kjøtt til neste gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)