tirsdag 19. juni 2012

Bursdags muffins uten melk, egg og gluten

Muffins uten melk og egg - oppskrift
Ingredienser. (Denne oppskriften dobblet jeg.)
Oppskriften er hentet fra http://www.mineoppskrifter.no/muffins-uten-melk-og-egg/ Denne har jeg valgt å gjøre fri for "alt" spises av alle. Nesten i allefall.
4,5 dl mel (lavprotein mix fra semper)
0,75 dl sukker
2 1/2 ts bakepulver
1/2 ts salt
1/8 ts natron


Først delte jeg røra i tre, og blandet 1 bakside av en skje med farge fra wilton i de tre ulike rørene. Jeg syntes ikke det smakte nok, så jeg blandet i en ss butterscootch.

*1 1/2 ss olje
*1 1/2 ss vann
*1 ts bakepulver NB! Disse tre ingrediensene blandes sammen i en liten skål.

2 dl eplejuice
0,75 dl. olje (helst soyaolje)
Tilberedning
Bland mel, sukker, bakepulver, salt og natron i en stor bolle.
I en mindre bolle blandes olje/vann/bakepulver, deretter tilsettes eplejuice og oljen.
Bland dette inn i den tørre blandingen. Rør godt og fyll hver muffinsform 2/3 full.
Stekes ca. 18 min. eller til de er gyldne på 200 grader midt i ovnen

Nå står de i ovnen og vi venter på resultatet... Det ble av dobbel posjon 26 stk, men ble ganske høye så jeg kunne sikkert fått flere:)

I og med at de er farget er det ikke sikkert de trenger fyll, vi får se på resultatet. Smaken ble ikke så værst, og fargene gjorde muffinsene kjempe kule. Det er noen her som allerede har prøve smakt både to og tre stykker!!


Har desverre ikke bilde, da det er på mobilen. Muffinsene ble ok, men det finnes bedre ut der..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)